Природознавство: 23.10.2021: 5-А, 5-В

 Тема уроку: Чисті речовини і суміші

Поняття «чистий» у хімії і в побуті різняться. Наприклад, коли ми навіть кажемо: «Яке чисте повітря!», усе одно насправді вдихаємо складну суміш кількох газоподібних речовин. Абсолютно чисту речовину, яка не містить домішок інших молекул, отримати надзвичайно складно. Тому на практиці чистою називають речовину, яка складається з молекул одного виду і в якій інших молекул настільки мало, що вони не впливають на загальні властивості сполуки.

Чисті речовини – це речовини, що не містять домішок інших речовин, а лише ті частинки (атоми, молекули), з яких вони утворились. Речовина вважається чистою, якщо вона містить не більше однієї молекули домішок на 1000 – 10 000 молекул основної речовини.

Суміші – це сукупність молекул або чистих індивідуальних речовин. Вони складаються з різних частинок (атомів, молекул) і різних речовин (двох, трьох і більше). У складі будь-яких сумішей речовини зберігають свої властивості.

                                                     Речовини

Чисті

Складаються з частинок одного виду (атомів, молекул, йонів) і мають сталі фізичні властивості.

Суміші речовин

Складаються з двох або кількох чистих речовин (компонентів), кожна з яких зберігає свої властивості.

Приклади:

Дистильована вода, алмаз, кисень, вуглекислий газ, гірський кришталь, крейда, сода, цукор, сірка, кухонна сіль.

Приклади:

Повітря, молоко, граніт, річкова та морська вода, грунт, нафта, чай, газована вода,дим, природний газ.

 

                                                          Суміші

 

Однорідні

Суміші, в яких частинки речовин дуже дрібні і їх не можна виявити спостереженням за допомогою оптичних приладів (мікроскоп)

Неоднорідні

Суміші, в яких частинки речовин можна виявити спостереженням, побачити неозброєним оком або через мікроскоп.

Приклади:

Повітря, розчин цукру у воді, сплав золота з міддю, розчин спирту, оцет

Приклади:

Молоко, суміш води і крейди, грунт, граніт, вода і пісок.

 Для кращого засвоєння нового матеріалу,  перегляньте відео за посиланням:


Домашнє завдання: прочитати параграф 

1 комментарий: